Sector Page Field Collection

Je hoort ons geen nee zeggen

Vanaf de aankondiging van je festival totdat de laatste persoon binnen is, staan we voor je klaar. We richten het ticketingtraject volledig naar wens in. Presales, early-bird tickets, een gastenlijst-oplossing, contact center, toegangscontrole, kassaverkoop op locatie en marketingondersteuning – alles is mogelijk.  

De verkoop van onder meer Pinkpop, Dynamo Metal Fest, Fortarock, Fields of Joy en Down the Rabbit Hole verloopt via ons. Verkoop ook je festivaltickets met Ticketmaster. Neem contact met ons op via sales@ticketmaster.nl.

Een snelle en veilige toegang tot je festival

Access is ons web-based scansysteem dat ook op mobiel werkt. Het draait op wifi. Mocht die uitvallen, kun je met het tegen uitval beveiligde systeem blijven scannen. De scanapparatuur werkt zo snel, dat zich nauwelijks rijen voor je ingang vormen. Ook heb je inzicht in de toegangscontrole. Je kunt zien hoeveel mensen er al binnen zijn, en desgewenst ter plekke de doorstroom verbeteren. Je hoeft niet zelf aan de deur te staan. Wij kunnen ons scanteam inzetten. 

Wat Pinkpop van ons vindt

Jan Smeets: "Ticketmaster mag Pinkpop tot één van haar meest trouwe klanten rekenen: al sinds 1995 verzorgen zij de verkoop en toegangscontrole. Het van groot belang dat een ticketreserveringssysteem grote piekverkopen kan verwerken. Voor Pinkpop weten zij moeiteloos 100.000 tickets in 1 uur te verkopen."

Collector Ticket

Uit onderzoek blijkt dat fans nog altijd graag een fysiek ticket bewaren na het bezoeken van een event. Het Collector Ticket voldoet aan deze behoefte: het unieke ticket is niet alleen het toegangsbewijs tot je festival, maar ook een souvenir van een onvergetelijke tijd. Het is een stevige pas in de stijl van het artwork van jouw festival, en wordt geleverd met een draagkoord.  

Wat Vestrock van ons vindt

Gino Baart en Marcel Verhaar: "Ticketmaster heeft ons veel werk uit handen genomen, waardoor wij ons nog beter konden toeleggen op wat we graag doen: een mooi festival neerzetten." 

Extra inkomsten

Tijdens het bestelproces zijn er meerdere momenten om naast tickets andere producten en/of diensten aan te bieden. Denk aan parkeertickets, gehoorbescherming, album-presale of festivalmerchandise. Handig voor de consument, en jij verhoogt hiermee je omzet. 

Ticketmaster Experience

Met de Ticketmaster Experience-app omzeilen bezoekers de rij voor de bar. De bestelling wordt gedaan via de app. Zodra deze gereed is, krijg je een bericht dat je bestelling bij de bar is op te halen. Jouw voordeel? Uit onderzoek blijkt dat aankopen via een app gemiddeld veertig procent groter kunnen zijn dan bestellingen met contant geld.  

Ons miljoenenbereik

Ticketmaster heeft een ongeëvenaard databestand en het grootste marketingbereik. Op onze website Ticketmaster.nl bereiken we meer dan een miljoen bezoekers per maand en onze Ticketalert-nieuwsbrief telt inmiddels 1,4 miljoen abonnees. Ook sturen we gerichte mailings en zetten we in overleg digitale campagnes op. Dat doen we kosteloos. Daarbij werken we samen met grote derde partijen zoals Spotify om jouw event nog meer onder de aandacht te brengen. Wanneer jouw event bij ons in de verkoop gaat, zien Spotify-gebruikers het op meerdere momenten op het platform voorbij komen.

Leer je publiek kennen en vergroten

Veel belangrijke toekomstige beslissingen maak je vaak op basis van je publiek. Dan is het wel handig dat je weet wie ze zijn.

Elke fan is uniek, en precies om die reden hebben we Analytics ontworpen. Het programma stelt ons in staat om diep in de data te graven. Wie zijn je bezoekers; wanneer en hoe kopen ze hun tickets, waar komen ze vandaan, wat zijn hun interesses, waar bevinden ze zich online? Onze data-analyses geven nieuwe inzichten die zeer bruikbaar zijn voor je toekomstige positionering en marketing.