Groot en gericht
Bereik

We zijn altijd bezig om ons bereik te vergroten. Dat bereik is nu al enorm groot. Wat cijfers op een rij:

1.250.000: gemiddeld aantal unieke bezoekers per maand
205.000: aantal likes op Facebook
102.000: aantal followers op Twitter
12.000: aantal followers op Instagram
1.100.000: geabonneerden op onze nieuwsbrief

Het gaat ons niet alleen om een groot bereik, maar net zo goed om een gericht bereik.

Met tools als Messenger en Analytics weten we nog beter met de juiste doelgroep te communiceren.

Betrokken en (inter)actief
Beleving

Een live event is een Experience: je wilt een ticket kopen, om erbij te zijn; om het te beleven! Wij proberen die beleving al mee te geven bij het kopen van het ticket. Daar moet de voorpret al beginnen. Door het delen van foto’s en video’s, proberen we die beleving al mee te geven. Met de boodschap dat je dit event gewoon niet mág missen! Daarbij spelen onze social media een grote rol. Vooral Instagram is een goed platform om foto’s van fans te delen.

Niet alleen de voorpret, maar ook de napret is belangrijk: we bieden steeds vaker fans de mogelijkheid om door middel van een recensie hun mening over een event achter te laten. Deze ‘Ratings & Reviews' verhogen ook nog eens de SEO (online vindbaarheid) van je event!

Wij staan altijd voor je klaar
Service

Ticketmaster gaat verder dan kaartjes verkopen. We helpen je graag met al je vragen. Onze Contact Center staat altijd voor je klaar: je hebt tijdens kantooruren een vaste contactpersoon die je helpt met je vragen. Onze Helpdesk helpt je bij spoedgevallen ’s avonds en in het weekend. De Marketing afdeling denkt graag met je mee hoe je je event bij welke doelgroep het best onder de aandacht kan brengen.

En ook de consument kan rekenen op onze klantenservice. Dat kan online, telefonisch via ons servicenummer, maar ook via de webcare op onze social kanalen. Vooral voor de jongere doelgroep is dat laatste middel erg belangrijk. 

Inzicht in gedrag en interesses
Big Data

Big Data helpen je als geen andere tool inzicht te verkrijgen in gedrag en interesses van de consument. Ticketmaster heeft niet alleen veel data, maar heeft met Analytics ook de tool om je inzicht te verschaffen over jouw bezoekers. Messenger is onze mailingtool die je in staat stelt om vervolgens de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon over te brengen.

Ook belangrijk om te weten: We delen alle data van jouw event (alleen met jou uiteraard). Met onze rapportagetool heb je 24/7 toegang tot jouw eventdata. We zijn ons er ook zeer van bewust hoe belangrijk en vertrouwelijk deze data is. Jij bepaalt wie er binnen je organisatie toegang tot de data krijgt. Binnen Ticketmaster zijn er strenge regels over het delen van data.

Benieuwd naar deze tools? Neem contact met ons op voor extra informatie.

Ook bereik buiten onze eigen kanalen
AFFILIATES & PARTNERSHIPS

We streven bij Ticketmaster naar een groot bereik. Groei van onze kanalen is belangrijk. Maar ook buiten onze eigen kanalen proberen we steeds meer mensen te bereiken. Dat doen we door middel van online partnerships. We sluiten (lokaal én internationaal) zelf actief partnerships, zoals die met Shazam. Daarnaast kunnen websites zich melden bij onze affiliatepartner Zanox.