Sector Page Field Collection

Op elk niveau betrokken

Of je nou een paar honderd of duizenden tickets wil verkopen– we zijn er voor alle soorten muziekevents: de kleinere popzalen, de stadionshows, de festivals en ook de unieke concerten op bijzondere locaties. Poppodia als Paradiso, Melkweg, 013, Gebr. de Nobel en Metropool behoren tot onze klanten. De evenementen van onder meer Ahoy, Greenhouse, Toxic Waltz en LiveLane gaan via ons in de verkoop.  

Verkoop ook de tickets voor jouw muziekevent met Ticketmaster. Neem contact met ons op via sales@ticketmaster.nl.

Alle gegevens altijd en overal binnen handbereik

Als je aangesloten bent bij Ticketmaster heb je altijd en overal toegang tot je gegevens. Rapportages, applicaties, productinformatie en de meest recente verkoopcijfers vind je allemaal op één plek. Met onze Ticker-app heb je de verkoopcijfers zelfs op je telefoon. Je hoeft alleen maar de app te downloaden en in te loggen met je Ticketmaster-account om al je gegevens te bekijken en als je wil door te sturen naar collega’s via sms of e-mail. 

De beste fan-ervaring

De onvergetelijke live-ervaring begint al bij de aanschaf van de tickets. Wij doen er alles aan om het bestelproces voor de fans zo zorgeloos, soepel, veilig en eerlijk te laten verlopen.

Met Fan Guarantee geven we fans alle opties; kopen, annuleren, ruilen, upgraden en verkopen. Ons ervaren contact center behandelt alle aanvragen, er is niets dat jij hoeft te doen. Wanneer fans op onze marktplaats voor tweedehands tickets een ‘Verified’ ticket kopen, wordt de originele barcode vernietigd en een gloednieuw ticket aangemaakt. Valse kaartverkopers maken geen schijn van kans.  

De Ticketmaster-app

Ticketmaster heeft een eigen applicatie. Met de Ticketmaster-app kun je altijd en overal tickets zoeken, kopen en bewaren. Dat betekent dus nooit meer printen of je kaartje kwijtraken. Met de app heb je altijd je tickets op zak. Het aantal downloads in Nederland loopt richting de 450 duizend, en de app wordt gewaardeerd met 4,5 van de 5 sterren. 

Beloon de trouwste fans en leer ze kennen

Nog voordat de reguliere verkoop start, kunnen we een presale opzetten voor de trouwste fans.

  • Verkoop sneller tickets en creëer meer vraag
  • Beloon loyale fans door ze eerder toegang tot de ticketverkoop te geven
  • Stimuleer nieuwe fans om zich in te schrijven
  • Vergroot je marketing-database
  • Bundel merchandise en pre-orders aan je ticketverkoop om de omzet te verhogen

Collector Tickets

Uit onderzoek blijkt dat fans nog altijd graag een fysiek ticket bewaren na het bezoeken van een event. Het Collector Ticket voldoet aan deze behoefte: het unieke ticket is niet alleen het toegangsbewijs tot je show, maar ook een souvenir van een onvergetelijke avond. Het is een stevige pas in de stijl van het artwork van jouw event of de artiest, en wordt geleverd met een draagkoord.  

Bestrijd bots en doorverkopers

Door mensen te laten registreren voor de Verified Fan-presale kunnen we met een algoritme bots en doorverkopers identificeren en uitsluiten. Zo krijgen alleen de échte fans toegang tot de eerste verkoop. Verified Fan is daarmee de volgende stap in de verbetering van de beleving van de fans.

Met Platinum verkoop je een gedeelte van je tickets aan de hand van vraag en aanbod. De prijzen zijn dynamisch, vergelijkbaar met hoe de hotel- en luchtvaartindustrie werkt. Dit programma geeft jou de kans om je tickets tegen de werkelijke waarde te verkopen, en tegelijkertijd verminder je de kans op doorverkoop. Zelfs wanneer je uitverkocht bent, zijn er nog tickets beschikbaar op de primaire markt. 

DIY-ticketing

Doe je de ticketing liever zelf en zoek je een DIY-platform dat binnen een paar minuten events kan programmeren? Dan hebben we Universe voor je.

Al meer dan 28 duizend organisaties wereldwijd verkochten tickets met Universe. Het systeem is zo ingericht dat zelfs je oma tickets kan verkopen voor haar feestje in Braderie Hard & Gaan. Maak je eigen pagina aan, maak hem op in je eigen huisstijl of embed de ticketpagina direct in je website en Facebook-pagina. Doorlinken naar een externe pagina is niet nodig.

Meer informatie over Universe vind je hier

Onze marketingkracht

Ticketmaster heeft een ongeëvenaard databestand en het grootste marketingbereik. Op onze website Ticketmaster.nl bereiken we meer dan een miljoen bezoekers per maand en onze Ticketalert-nieuwsbrief telt inmiddels 1,4 miljoen abonnees. Ook sturen we gerichte mailings, en zetten we in overleg digitale campagnes op. Dat doen we kosteloos. Daarbij werken we samen met grote derde partijen zoals Spotify om jouw event nog meer onder de aandacht te brengen. Wanneer jouw concert bij ons in de verkoop gaat, zien Spotify-gebruikers het event op meerdere momenten op het platform voorbij komen.

Leer je publiek kennen

Veel belangrijke toekomstige beslissingen maak je vaak op basis van je publiek. Dan is het wel handig dat je weet wie ze zijn.

Elke fan is uniek, en precies om die reden hebben we Analytics ontworpen. Het programma stelt ons in staat om diep in de data te graven. Wie zijn je bezoekers; wanneer en hoe kopen ze hun tickets, waar komen ze vandaan, wat zijn hun interesses, waar bevinden ze zich online? Onze data-analyses geven nieuwe inzichten die zeer bruikbaar zijn voor je toekomstige positionering en marketing.