De fan bepaalt!

Ticketmasters Ticket of the Year is terug. Elk jaar vragen we onze fans naar hun favoriete show van het jaar. Of het nu gaat om een indieband die de kelder van Paradiso platspeelde, Nick Cave in Ziggo Dome, of Guus Meeuwis in het PSV-stadion ­ – de fans bepalen de winnaar.

Aan Ticket of the Year doen bijna alle landen mee waar Ticketmaster actief is. Vorig jaar leverde dat in totaal meer dan 124 duizend stemmen op. Coldplay was de internationale winnaar. In Nederland deden meer dan 11430 fans mee aan de verkiezing en gingen de meeste stemmen naar Justin Bieber.  

Dit jaar willen we er een nog grotere verkiezing van maken. Over de hele wereld kennen we 85 miljoen fans. En ook jij als organisator kent er duizenden, misschien ook wel miljoenen, dus dat moet te doen zijn.

Onze promomachine staat in de startblokken, klaar om te ronken. Het zou te gek zijn als jij ook je achterban aanspoort om mee te doen. Dat kan al door bijvoorbeeld een linkje te plaatsen naar het stemformulier in je email, social media-kanalen of website. De fans bepalen de winnaar, maar jouw aandeel in de campagne kan natuurlijk van invloed zijn.

Stemmen kan van maandag 6 november tot zondag 12 november 2017. Na het sluiten van de stembus wordt totaal random een fan geselecteerd die een Ticketmaster Giftcard wint ter waarde van 250 euro. De winnaar van de verkiezing wordt na twee weken bekendgemaakt.

2017 is nu al één van de belangrijkste jaren in de geschiedenis van live-muziek. Met de Ticket of the Year-verkiezing krijgt 2017 zijn verdiende kroon.

Als je graag betrokken wilt zijn bij de campagne, mail dan met Rik Brinks @ rik.brinks@ticketmaster.nl. Hij kan je meer over de verkiezing vertellen en hij stuurt je desgewenst relevante assets.

 

Meer nieuws

14/11/17

Ticketmaster opent nieuw kantoor in Italië

Ticketmaster breidt uit naar Italië. De vraag naar live-events in het Zuid-Europese land stijgt al een aantal jaren.

27/10/17

Wat fans vinden van het Collector Ticket

Natuurlijk vinden wijzelf het Collector Ticket een uniek en tof product, maar we wilden graag weten of onze fans daar ook zo over dachten.