Stel je een wereld voor waarin artiesten hun meest trouwe fans kunnen bereiken én belonen met een exclusieve, veilige toegang tot concerttickets.

Dankzij de lancering van de nieuwe service Verified Fan is dit niet langer een droom, want met deze technologie zorgt Ticketmaster ervoor dat tickets als eerste in handen komen van de echte fans.

Verified Fan gebruikt algoritmes en unieke data-analyses om al tijdens de verkoop iedereen te verwijderen die op oneerlijke wijze aan tickets wil komen. Bots en handelaren wordt het zo moeilijk gemaakt. Dat betekent dus ook dat hiermee de kans op doorverkoop kleiner wordt.

Eerder dit jaar werd Verified Fan groots gelanceerd in Amerika, waar artiesten als Ed Sheeran, Muse en Twenty One Pilots er al optimaal gebruik hebben gemaakt.

Naar aanleiding van Ed Sheerans Amerikaanse campagne, sprak de website Recorde met Ticketmasters David Marcus en Live Nation Entertainment CEO Michael Rapino over Verified Fan. Dat leverde een interessant inkijkje in deze nieuwste technologie op. Het interview is hier te lezen.

Twenty One Pilots ging nog een stap verder, en maakte een video over hun Verified Fan-campagne. Bekijk de video hier:

Het proces voor fans is in een aantal simpele stappen te beschrijven:

  1. Registreer jezelf voor de tour voor de aangegeven deadline.
  2. Ticketmaster analyseert en filtert de data. Echte fans krijgen daarna, voor de on sale, een unieke code waarmee er op volgorde van bestelling tickets worden uitgegeven.
  3. Fans kopen de tickets met de code. De code komt daarna te vervallen en kan niet weer worden gebruikt.

Verified Fan is nu beschikbaar in Nederland. Denk je dat Verified Fan geschikt is voor jouw artiest? Neem dan contact met ons op via: sales@ticketmaster.nl.

Meer nieuws

14/11/17

Ticketmaster opent nieuw kantoor in Italië

Ticketmaster breidt uit naar Italië. De vraag naar live-events in het Zuid-Europese land stijgt al een aantal jaren.

27/10/17

Wat fans vinden van het Collector Ticket

Natuurlijk vinden wijzelf het Collector Ticket een uniek en tof product, maar we wilden graag weten of onze fans daar ook zo over dachten.