Vanaf half september kun je in AFAS Live voor geselecteerde shows drankbestellingen plaatsen met een app die gebruik maakt van de Ticketmaster Experience technologie. Bestellingen worden geplaatst via de Ticketmaster app en de AFAS Live F&B app. Bezoekers kunnen via de app hun drankjes bestellen, betalen en daarna afhalen. Niet meer in de rij voor je bestelling; nóg meer genieten van het concert.

De technologie zit sinds kort verwerkt in de gratis Ticketmaster app. Bezoekers die in de app hun ticket opzoeken krijgen, indien een zaal is aangesloten, de Ticketmaster Experience button te zien. Hiermee is binnen enkele seconden het eerste biertje besteld en afgerekend. De bezoeker krijgt vervolgens een notificatie als de bestelling klaarstaat bij de bar.

In andere Ticketmaster landen waar men met Ticketmaster Experience actief is, is gebleken dat het de baromzet aanzienlijk vergroot. Bezoekers plaatsen via de app een 40% grotere bestelling dan dat zij normaal zouden doen aan de bar. Via het dashboard van de app krijgt de barexploitant bovendien meer inzicht in de bestellingen, maar bestaat ook de mogelijkheid om op klantniveau bezoekers te belonen.

De Ticketmaster en AFAS Live F&B app zijn gratis te downloaden in de Android en IOS store. Om de lancering van Ticketmaster Experience te vieren krijgen bezoekers via een aantal AFAS Live shows (Tash Sultana, Halsey, Passenger, Xavier Rudd, The Chemical Brothers) 15% korting op hun eerste bestelling!

Ticketmaster Experience is een volgende stap in de customer journey, waarmee de klanten van Ticketmaster verder ontzorgd kunnen worden op het gebied van F&B. Naar verwachting wordt dit concept in de toekomst ook uitgerold naar grotere zalen en festivals. Overal waar drukbezochte barren de standaard zijn, kan Ticketmaster Experience een uitkomst bieden. Bovendien kan er ook merchandise verkocht worden via de app. Geïnteresseerden kunnen zich wenden tot Ticketmaster New Business voor meer informatie.

Meer nieuws

13/09/18

Ticketmaster zet nieuw ticketingplatform Universe in de markt bij Eurosonic Noorderslag

Eurosonic Noorderslag, het Internationale vierdaags festival- en conferentieprogramma voor de muziekindustrie, heeft gekozen voor Universe als partner voor de ticketverkoop.

13/08/18

We stoppen met Seatwave

Groot nieuws van Ticketmaster, we gaan stoppen met Seatwave.