Voetbal is in de ticketwereld een belangrijke sport in bijna alle markten. Iets wat je misschien niet zal verbazen. Wat doen andere sporten en wat is het verschil per land? Ontdek het in de reeds verschenen State of Play rapportage.

State of Play

De State of Play is een uitgebreid onderzoek dat Ticketmaster jaarlijks uitvoert en dat zich specifiek richt op één genre uit de branche. Eerder deden we al onderzoeken in de categorieën theater, comedy en de dancescene. Dit jaar richt de State of Play zich puur op sport. In de rapportage zijn alle resultaten verwerkt van de Ticketmaster landen uit Europa én Oceanië.

Voetbal als leading sport

Het is geen verrassing dat voetbal een belangrijke sport is in Europa, zeker als het gaat om ticketing. De State of Play laat daarbij nog een aantal opvallende feitjes zien:

  • Polen heeft het hoogste percentage aan vrouwen die voetbalwedstrijden bezoeken: maar liefst 36% van de bezoekers van afgelopen jaar was vrouw
  • Ierland had juist het hoogste percentage mannelijke bezoekers: maar liefst 74%
  • Finland heeft gemiddeld de oudste bezoekers op een voetbalwedstrijd (51 jaar), tegenover de gemiddeld jongste van Europa, Turkije (37 jaar)

Voetbal in Nederland

Ook in Nederland staat voetbal hoog in de top van meest bezochte sportevents. 26% van alle sporttickets was voor voetbal, gevolgd door een gedeelde tweede plek voor tennis en wielrennen. Daarbij zegt het rapport over onze Nederlandse voetbalfans:

  • De gemiddelde leeftijd van de bezoekers is 41
  • De bezoekers zijn naast voetbalevents ook meer geïnteresseerd in andere events dan de gemiddelde Nederlander, voornamelijk in concerten en theater
  • De bezoekers gebruiken ook meer dan gemiddeld social media en tech platforms

Ben je benieuwd naar alle resultaten uit het onderzoek? Stuur dan Rik een berichtje via rik.brinks@ticketmaster.nl en hij stuurt je het volledige document toe.

Meer nieuws

25/02/19

Lancering verrassingsconcert-campagne

Zou het niet leuk zijn om het een keer helemaal andersom te doen? Een keertje op stap zonder dat je weet waar je naartoe gaat. Geen stress om tickets te kopen of lyrics te leren.

11/02/19

Terugblikken op Eurosonic Noorderslag

Verkoop via onze nieuwe ticketingoplossing Universe, een workshop om zelf met deze oplossing kennis te maken en een keynote over fangedrag door onze VP Design Int’l Christine Lanoy (de UX... Meer