Ed Sheeran is met zijn twee concerten in de Amsterdamse Johan Cruijff ArenA op 28 en 29 juni de winnaar van de Ticket of the Year Award 2018 in Nederland. Niet alleen was zijn show het populairste event van afgelopen jaar in Nederland, hij werd tevens uitgeroepen tot de populairste artiest wereldwijd. Het optreden van de Zuid-Koreaanse boyband BTS in de AccorHotels Arena in Parijs kreeg de meeste stemmen wereldwijd.

De Ticket of the Year verkiezing is een jaarlijkse, wereldwijde verkiezing georganiseerd door Ticketmaster, de grootste ticketverkoper wereldwijd. Bezoekers van muziek, sport en comedy events kozen de winnaar van de titel Ticket of the Year door te stemmen op hun favoriete event 2018. Deelnemers aan de stemming konden ook laten weten naar welke show in 2019 ze het meest uitkijken.

De Ticket of the Year verkiezing werd dit jaar in 21 landen georganiseerd. Nederland staat met drie events in de internationale Top 5 met de shows van Ed Sheeran, het concert van BTS in Ziggo Dome en Pinkpop. Daarnaast werd Amsterdam uitgeroepen tot populairste concertstad wereldwijd. In 2019 kijken muziekliefhebbers het meeste uit naar het concert van P!NK dat plaats zal vinden op zondag 16 juni in de Johan Cruijff ArenA in Amsterdam.

Nederlandse top 5 populairste events

  1. Ed Sheeran – Johan Cruijff ArenA
  2. Pinkpop - Megaland
  3. BTS – Ziggo Dome
  4. Imagine Dragons - Gelredome
  5. U2- Ziggo Dome

Wereldwijde top 5 populairste events

  1. BTS – AccorHotels Arena, Frankrijk
  2. Ed Sheeran – Johan Cruijff ArenA, Nederland
  3. Pinkpop – Megaland, Nederland
  4. Rock Werchter – Festivalpark Werchter, België
  5. BTS – Ziggo Dome, Nederland

Welke artiest hopen de stemmers te zien in 2018?

  1. BTS
  2. P!NK
  3. Muse
  4. Metallica
  5. Rammstein

Populairste artiest wereldwijd:

1.   Ed Sheeran
2.   BTS
3.   U2

Meer nieuws

07/05/19

LEGO World kiest voor Ticketmaster als ticketingpartner

Het grootste LEGO® spektakel ter wereld, LEGO World, heeft gekozen voor Ticketmaster als partner voor de ticketverkoop van LEGO World.

25/02/19

Lancering verrassingsconcert-campagne

Zou het niet leuk zijn om het een keer helemaal andersom te doen? Een keertje op stap zonder dat je weet waar je naartoe gaat. Geen stress om tickets te kopen of lyrics te leren.