Met onze data en het bereik van Spotify zijn shows die via Ticketmaster in de verkoop zijn, vanaf nu zichtbaar bij nog meer fans.

Ticketmaster is een partnership gestart met Spotify. Dankzij deze samenwerking zijn shows die bij ons in de verkoop zijn, zichtbaar zijn op het platform met een directe link naar de ticketpagina. Op deze manier maken we het voor de fans nog makkelijker om tickets te vinden van hun favoriete artiesten.

Hoe het werkt:

  • Spotify is gelinkt aan onze lijst met aankomende concerten. De feed wordt vier keer per dag ververst.
  • Spotify toont de aankomende concerten op zowel desktop als in de app.
  • Wanneer iemand geïnteresseerd is in een show, kunnen ze doorklikken naar Ticketmaster om direct tickets te kopen.

Met geo-targeting en de luistergeschiedenis van de gebruikers, is Spotify in staat om gebruikers via mailings superrelevante aanbevelingen te doen. In deze mailings wordt ook naar de ticketverkoop op Ticketmaster gelinkt. 

Waarom we deze samenwerking aan gaan? Vrij simpel. We willen dat events die via ons in de verkoop zijn, op zoveel mogelijk plekken zichtbaar en vindbaar zijn.

 

 

Meer nieuws

14/01/19

Ticketmaster geeft keynote tijdens ESNS

Deze week gaat het jaarlijkse Eurosonic Noorderslag (ESNS) weer van start in Groningen. Ticketmaster zal tijdens ESNS een keynote geven op het congres, met aansluitend onze jaarlijkse borrel.

27/11/18

Ticket of the Year 2018: Ed Sheeran blijft ongekend populair bij de Nederlandse concertbezoekers

Ed Sheeran is met zijn twee concerten in de Amsterdamse Johan Cruijff ArenA op 28 en 29 juni de winnaar van de Ticket of the Year Award 2018 in Nederland.