Er is een beperkt aantal plaatsen, dus zorg dat je op tijd bent (en aansluitend is er een borrel!).

Het is de gedeelde verantwoordelijkheid van artiesten, managers, eventorganisatoren en ticketingbedrijven om tickets voor populaire tours in handen te krijgen van fans. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Hierover vertelt David Marcus in zijn keynote op Eurosonic 2018.

David Marcus is head of music van Ticketmaster North America. Op de vrijdag van Eurosonic geeft hij inzicht in de route die wordt afgelegd naar het officiële verkoopmoment van een tour – van de kosten tot aan het vinden van de fans en engagement. In deze nieuwe manier van werken, staat de fan voorop en speelt technologie zoals Verified Fan een steeds grotere rol.

Voordat David Marcus bij Ticketmaster kwam werken, was hij Chief Commercial Officer bij het Amerikaanse ticketingplatform ScoreBig, en werkte hij onder meer bij Warner Music Group als Senior Vice President van Worldwide Artist Services en als Senior Vice President van Strategic Initiatives.

In de zaal in Oosterpoort is een beperkt aantal zitplaatsen beschikbaar. Probeer daarom op tijd aanwezig te zijn. Fijn detail: na de keynote is er op onze kosten een borrel.

How to put your fans first

Vrijdag 19 januari 2018
Oosterpoort, Zaal B4 16.30 – 17.30 uur

Meer informatie vind je op de website van Eurosonic Noorderslag.

Meer nieuws

13/09/18

Ticketmaster zet nieuw ticketingplatform Universe in de markt bij Eurosonic Noorderslag

Eurosonic Noorderslag, het Internationale vierdaags festival- en conferentieprogramma voor de muziekindustrie, heeft gekozen voor Universe als partner voor de ticketverkoop.

07/09/18

Nieuw bij AFAS Live: drank bestellen en afhalen met een app

Vanaf half september kun je in AFAS Live voor geselecteerde shows drankbestellingen plaatsen met een app die gebruik maakt van de Ticketmaster Experience technologie.